wz
Právě se nacházíte v sekci Ostravské Trolejbusy a Autobusy
| Ostrava | Opava | Zlín | Chomutov | Brno |

Aktuality

Škoda 27 Tr Škoda 27 Tr

Škoda 27 Tr v provozu

Datum: 11.2.2010, aktualizováno 12.2.2010

Po čtyřech letech opět dopravní podnik zařadil do své flotily trolejbusové parku nový článkový trolejbus, který je první svého druhu na světě, Škoda 27 Tr Solaris. Trolejbus je vyroben na bázi autobusu Solaris Urbino 18, přičemž elektrovýzbroj a motor je Škoda. Trolejbus byl montován v Plzni, do Ostravy byl dovezen 4.2.2010, téhož dne se objevil na zkušební jízdě v ostravské trolejbusové síti. Dnes se poprvé objevil v provozu odpoledne s cestujícími na lince 102. Nasazován bude na linky 102, 104, při příležitostí o víkendu na linky 102, 104, 108 ( linka 102 má o víkendu přejezd na linku 108 a obráceně ).
V sekci videa je první video vozu 3802 z druhého dne provozu s cestujícími.

Autor: Lukáš Chrobáček Kategorie: Trolejbusy


Vzpomínka na linku 107

Datum: 31.10.2009

1.5.1979 byla trolejbusová síť rozšířena o několik kilometrů k obsluze významného sídliště Fifejdy, která vedla z bývalého zimního stadiónu až k Zátiší ( dnešní Sokola Tůmy ) po ulici Hornopolní a Novoveskou. 1.12.1980 byla dokončena výstavba trolejbusové trati po ulicích Novinářské a Varenské a tím i vytvoření nových linek 106 a 107. Od začátku byla linka 107 vedena v polookružní trase ZOO - Most Miloše Sýkory, Dům Vodoshopodářů - Pivovar - Most Miloše Sýkory - ZOO. Stejnou trasu měla i linka 106, akorát na Fifejdách jela v opačném směru linky 107. Ke konci roku 1986 linka 107 zajížděla na nově vybudovanou smyčku na ul. Dědičné Bazaly. V roce 1988 byla linka vedena Bazaly - Most Miloše Sýkory - Husův sad - Pivovar - Hornopolní - Sokola Tůmy. V roce 1995 byla linka vrácena do původní polookružní trasy z roku 1986, na které i dojezdila dne 10.12.2008. Poslední vůz, který zatahoval na lince 107 byla Škoda 14 Tr evid.č. 3260 na dělené směně. Po ukončení provozu linky jej nahradila linka 108, která byla vedena v intervalu 10 minut v ranní špičce, v dopoledním sedle a odpolední špičce v trase Sokola Tůmy - Nám.J.Gagarina ( dnes v ranní špičce jede co 12 minut ). V počátku provozu bylo možno vidět na lince trolejbusy typu Škoda 8 Tr ( 3032 a 3041 ) a Škoda 9 Tr. Na lince jezdily pouze trolejbusy v délce do 12m metrů ( 8Tr, 9Tr, 14Tr, 21 Tr a ST12AC ).
Dnes fandové MHD si mohli zavzpomínat, vyfotit linku 107 s trolejbusem Škoda 14 Tr evid.č. 3236. Sraz účastníku byl v 14:45 před vozovnou trolejbusů a konec okolo 17 hodiny na stejném místě srazu. Trasa byla vedena jako před zrušením linky 107.
Škoda 14 Tr na lince 107 Škoda 14 Tr na lince 107 Škoda 14 Tr na lince 107 Škoda 14 Tr na lince 107 Škoda 14 Tr na lince 107
 

Autor: Lukáš Chrobáček Kategorie: Trolejbusy


Na lince 28 dnes CNG autobusy

Datum: 24.10.2009

Po měsíci, kdy jezdil v Ostravě na zkušebních jízdách Solaris Urbino 12 CNG z Randomy, lze opět zahlédnout na lince 28 autobusy s alternativním pohonem CNG, tentokrát dva autobusy. Prvním autobusem je Tedom C12G, který je v Ostravě od 19 října na provozovně Hranečník. Tento prezentační " plynový "autobus Tedomu splňuje přísné emisní limity EEV s výkonem motoru 220 kW.  V provozu na lince je od 21.10., kdy vyjel na kurz 28/4. Od druhého dne provozu jezdí na celodenním kurzu linky 28.
Dalším, který dnes vyjel, je Iveco - Irisbus Citelis 12 CNG. Autobus je v majetku ČSAD Havířov, který byl v předešlých dnech zkoušen v Brně a v Pardubicích. Autobus splňuje emisní normu EEV s výkonem motoru 200 kW. Autobusy jezdí tankovat do Havířova.
Tedom C12G Tedom C12G Tedom C12G Tedom C12G Iveco - Irisbus Citelis CNG Iveco - Irisbus Citelis CNG
 

Autor: Lukáš Chrobáček Kategorie: Autobusy


Ikarus 280 Ikarus 280

Zvláštní jízda s Ikarusem

Datum: 18.10.2009

Dne 17.10.2009 proběhla jízda historickým vozem Ikarus 280.10, na které jsme nemohli chybět. Začátek akce byl v 11:00. Trasa byla určena Garáže Hranečník -> Nádraží Vítkovice -> Dvouletky -> Výškovice -> Alšovo náměstí -> Studentská -> Studentské koleje -> Opavská -> Hlavní nádraží -> Garáže Hranečník. Jízda byla příjemná a pohodlná na Ikarus nevídaná až na počasí, které se nepovedlo. Organizátorům se vše povedlo, a proto jim patří velký dík. Akce skončila kolem 15:30. Více fotek zde

Autor: Benny Kategorie: Autobusy


logo

Slavíme 2 roky od založení stránek

Datum: 6.10.2009

Je to tak, návštěvníci! V sobotu 6.10.2007, před dvěma lety, vznikly stránky zabývající se s provozem trolejbusů na území města Ostravy. Časově lze tyto stránky rozdělit dvou časových období.
1) 6.10.2007 - 6.10.2008 jsme se čistě zabývali jen trolejbusovým provozem v Ostravě, ale i např. Opavským, popř. Brněnským ( v momentální době sekce na webu nefunguje ). Jednotlivé sekce obsahovaly Popis vozidla, Vozový Park a Fotogalerii. Design stránek byl čtyřikrát změněn. Návštěvnost stránek byla kolem 20 lidí.
2) 7.10.2008 - 6.10.2009 jsme k Ostravským trolejbusům přidali i autobusový provoz. S přibývajícím počtem fotografií v jednotlivých sekcí, jsme spojili Vozový Park a Fotogalerii dohromady, kvůli špatnému načítání u uživatelů s pomalým připojením k internetu. Tímto má každý vůz svoji stránku, kde se dá vyčíst zajímavosti jednotlivého vozidla. Design webů byl tentokrát změněn třikrát, kde tento ( zatím ) poslední drží přibližně osm měsíců. Návštěvnost stránek je kolem 40 lidí denně ( největší návštěvnost byla 13.1.2009, která činila 148 ).
Po dvou měsících neaktualizování fotogalerii byly nahrány fotky ještě z letních srpnových dní ( 3246, 3251, 3253, 3255, 3707, 3314 )

Autor: Lukáš Chrobáček Kategorie: Ostatní


Vítězem VŘ je Škoda - Electric

Datum: 4.10.2009

Škodovka dodá příští rok po osmi letech nové trolejbusy do Ostravy. Tento tendr vyhrála s vozy 26 Tr Solaris, které dodá v počtu tří kusů a jeden článkový trolejbus 27 Tr Solaris.
Škoda 26 Tr
Škoda 26 Tr je dvanáctimetrový nízkopodlažní trolejbus, který má kastli Urbina 12 a je kompletován v Plzni ve firmě Škoda-Electric. Prvním zákazníkem tohoto typu byla Jihlava, která si objednala celkem 23 trolejbusů, které budou dodávány do roku 2011 ( rok 2009 - 8ks, rok 2010 - 5ks a v roce 2011 zbývající vozy ) a nahradí všechny provozní "čtrnáctky" a některé "dvacetjedničky", které dosáhnou svého konce životnosti. Oproti Trollinu má 26 Tr slabší výkon trakčního motoru, který je 160 kW a pohání zadní nápravu ( Trollino má 175 kW ). Trakční pohon je AC s technologií IGBT. Zákazník si může vybrat různé uspořádání dveří, které Solaris nabízí, dále klimatizaci pro řidiče, tak i pro cestující, dieselagregát, elektricky ovládanou rampu pro imobilní, trakční baterii a další úpravy.
Trolejbus tohoto typu se začal vyrábět v letošním roce. Prototyp tohoto vozu byl dodán do Plzně v květnu letošního roku v barvách Dopravního Podniku Města Jihlavy, jeho zprovoznění trvalo měsíc a byl připraven ke zkušebním jízdám po Plzni. V polovině Srpna dorazil tento prototyp do Jihlavy, kdy 23.8. vyjel poprvé s cestujícími na linku. Po Jihlavě se k dnešnímu dni prohánějí už tři trolejbusy tohoto typu, čtvrtý právě jezdí zkušební jízdy po Plzni. Do konce letošního roku dodá tento typ Škoda ještě do Teplic, kde se budou prohánět tímto lázeňským městem celkem čtyři vozy. V příštím roce se s tímto vozem setkáme i v Ostravě.
Škoda 27 Tr
Je článková varianta na bázi Urbina 18, která bude kompletována v Plzni ve firmě Škoda-Electric. Jejím prvním zákazníkem je DP Ostrava.
Škoda 28 Tr
Je třínápravový ( třetí náprava je natáčená pohybem vozu ) patnáctimetrový trolejbus, který je vyroben na bázi Urbina 15 a kompletován ve firmě Škoda Electric v Plzni. Trolejbus má trakční motor o výkonu 240 kW, oproti Trollinu 15 o hodně vyšší. Takční pohon je stejný, jako u 26 Tr. Prvním zákazníkem těchto trolejbusů byly Pardubice. Zákazník si může vybrat různé uspořádání dveří, které Solaris nabízí, dále klimatizaci pro řidiče, tak i pro cestující, dieselagregát, elektricky ovládanou rampu pro imobilní, trakční baterii a další úpravy.
První prototyp se kompletoval v Plzni v polovině roku 2008, další trolejbusy 28 Tr Solaris se kompletovaly v Ostravě pro Pardubice. První prototyp dnes jezdí pod evid.č. 400 u Dopravního Podniku Města Pardubic, kde byl v říjnu dodán a zařazen ke zkušebnímu provozu s cestujícími. Další tři trolejbusy, které se montovaly v Ostravě, byla zařazeny ze začátku Prosince 2008 pod evid.č. 401 - 403. V letošním roce má dodat Škoda-Electric ještě čtyři vozy do Pardubic, náhle pak i jeden do Teplic.

Autor: Lukáš Chrobáček Kategorie: Trolejbusy


Více aktualit...